Saturday, March 16, 2013

Tergolek!

Assalamualaikum...

hah! pepagi dah update blog ni pehei?? hehe..teman ade kt ipoh ni ha...sonok la bangun pagi dapat jumpa family..sebulan xbalik ipoh wooo..pecah rekod mak kau tau nyahh! =p xdela..dulu kat matrik boleh dikatakan tiap2 minggu aku balik..yela, dekat gilerr..sape xnak balik? sem lepas aku selalu balik 2 minggu sekali..tapi sem ni sibuk sikit, jadi hujung minggu ni la baru aku boleh berada di ipoh..sebulan! haha..lame la tu kan..sekarang aku bersyukur sebab dapat study dalam negara Malaysia... =) xdelah homesick sangat.. =p duduk matrik gopeng pon meraung nak balik kalo ade program time weekend! hahahha.. =D

Eh, dahtu ape kena mengena ngan 'tergolek!' kat atas tu..haa..ni teman nak cite ni.. Pagi tadi masa nak bukak pagor time nak kuar umah g opis, tetibe aku nampak satu motor laju tau..mcm nak straight ke depan je..tetibe die kona kanan..BUM!! melekat kat celah wayar letrik depan umah teman tu...budak tu terpenyek kat bawah motor..baru je budak tu nak berdiri..tetibe ade sorang pak cik tu lari2 datang kat budak pompuan yang bawak motor tu! mula2 aku ingatkan die nak tolong budak tu, so aku pon cepat2la bukak mangga pagar tu..(konon nak p tolong sekali la..) Sekali, sampai je pak cik tadi sebelah budak tu..ditamparnya bahagian belakang bahu budak tu dengan kuat! Terkaku jap aku tepi pagor tu... rase2nye tu ayah die kot..jenuh la si ayah menarik keluar motornya dari celah wayar letrik tu...ganas gile! naseb xputus wayar tu..kalo x, bergelapler jawabnyer kitorg kat umah ni malam kang..terkejut aku tau! pagi2 dah nampak orang tergolek depan umah..
Entah ape dibebel si ayah aku xdapat dengar dengan jelas...malas la nak amek tau..aku pon p la hidupkan enjin keta...dari kerlingan ekor mata, aku nampak dengan susah payahnya si ayah cuba menghidupkan enjin motosikal tersebut..dah hidup motor tu, si anak duduk di belakang dan mereka terus hilang dari pandangan..

So ape benda yang hang cuba nak sampaikan? errr..aku nak cite je ape aku nampak pagi tadi..lagi satu aku saje nak bagitau yang aku ade kat ipoh!! hai orang ipoh sume!!! jom jumpe! =DD

Semalam mimpi tu pelik! sangat pelik! mungkin sebab aku terlalu pikirkan sangat kenangan di kem haritu..sampai terhasillah sebuah karya mimpi yang pelik..
okla, mula merepek lagi..mesti sebab aku xmakan lagi nih! nak pergi grab something jap! lepasni nak kuar ngan kak yang...oh, that's my favourite activity! tapi pasni kalo kuar mesti laki die nak ikut sekali kan?? haha..haihh...nak kawen dah die...moga dipermudahkan urusan oleh-Nya..Aminnn... =)

~Aku rasa pengajaran yang aku dapat secara tak langsung daripada insiden budak jatuh motor tadi tu mungkin nak menunjukkan betapa kasihnya seorang ayah terhadap anaknya...walaupun dah pecah2 motor si ayah, tetap disuruh anaknya membonceng di belakang..marah memang marah..tapi sayang itu melebihi segalanya.. =) mungkin selepas ditampar belakang bahu anak itu, di rumah si ayah mencarikan ubat buat si anak?? siapa tahu bukan?  (think positive!)

rindu pulak kat budak tecik ni...haish! Danish Aufa, giget kang!

Sering aku sumbangkan suaraku buat insan2 yang merasakan dirinya dibenci oleh si ayah...
~~marah bukan kebeeeenciannnn, tapi tanda saayaaaaaaaaaaannnnggggggg~~
dan si dia terus terdiam... =) moga dia sedar kasih sayang seorang ayah itu setelah merasai sendiri perasaan bergelar seorang ayah nanti..

No comments:

Post a Comment

2022 first post 😂

 After two years and suddenly I feel like writing. 😂 This endemic phase is still on going. With influenza like illness and covid-19 cases s...