Friday, March 23, 2012

ayuh berLARI !!!

Assalamualaikum..

based on tajuk kat atas tu mcm gaye nk ajak kome sume berlari je ye dak? haha..xdela..aku sebenarnya nak cite sket perkara yg berlaku petang tadi..

Sedang enak diriku hayal dilambung gelombang internet masuk satu khidmat pesanan ringkasdari kakakku.."final destination" ..apekehei pulak die ni?? tgk cite thriller tu ke? then aku balas balik.."??" aku dpt agak yg die tgh xberapa betoi anginnya,,biarla die sbb tiap kali die jwb mesej yg aku hantar hujung die mesti ade..."hahahha" kalo kome xpelik ke?

dah dekat setengah jam aku xbalas mesej die, mula la die merepek2 lagi..baru aku nak jawab mesej die yg seterusnya, mesej lain masuk..baru nak balas...mesej masuk lg..berlumba2 sms masuk..eiii..ape nie...memain lak die... setelah aku kire2 campur, darab, tolak and bahagi jumlah mesej yg die hantar kat aku = 40!!! giler...
mesej die camni:
-maaf mengganggu
-dah makan?
-ade kelas?
-dah mandi ke belum?
-dah siap assignment?
-dah gosok gigi pagi td?
-ade mslh x smlm?
-study ok?
-exam bile?
-dah prepare?
-dah basuh kain?
-g outing beli milo
-stapler ade ubat?
-biskut cukup x?
-rindu pada die

mane sempat nak balas..gitula serba sedikit bunyi mesejnye..pelik kan die? haha.. untuk me'makesurekan' yg die tu masih sihat aku call je terus die...tau ape die ckp? die ckp die dah lame teringin nak wat mcm tu kat aku..tgh syok sembang2 sambil guling2..Na pun balik dari bilik air n kejut la wani n mira ntuk solat zuhur..tetiba wani yg baru bangun jerit2 n terus nanges..aku ingt Na terpenyek pipi die ke hape ke..al maklumlah die baru cabut gigi 2-3 ari lepas. rupe2nye die terkejut sbb da lambat nk g klinik (appointment ngan doktor gigi die tu..). aku pon ape lagi? mcm..*toinnnkkkkkk! (awat hg xingat yg die ade date ngan doktor tu...)

bermulalah acara larianku...
1. lari ke bilik air. amek wudhu' n trus solat dengan segera.
2. lari ke anjung siswa nk jumpe HEP (kot2 sempat kejor van ntuk g klinik..)
    sekali dah tutup la....call la segala org yg ade dlm list ntuk bwk kitorg ke klinik tu secepat mungkin.
    doktor tu tgu wani sbb die je patient yg ade appointment arini..lagi la budak tu menangeh2... aku cuba
    menenangkan die walaupun dlm hati takut jugak.."sabar wani...sabar...setiap masalah ade
    penyelesaiannya.." tp sume org yg kitorg call memberi negative feedback.(bukan mcm dlm biology eh..)
3. lari pulak ke pondok guard. setelah call en. mus die bg no sorg 'abg' ni...ank buah die yg selalu antar budak
    kolej outing..die terus ckp ok!
4. lari mendapatkan kete yg sepatutnya mengambil kitorg. oleh sebab 'nebes' wani sesuka hati nk naek kete
    mak cik mane ntah td..haha...die kalau kalut, mmg comey...dah la xabeh2 ckp.."ah...wani xley nk pikir
    dah.." eh jap, lupe plak nak ckp yg kitorg bertiga..aku, na ngan wani..

masuk je kete saga baru kaler biru tu, wani terus ckp "abg..bawak paling laju tau!" mau x..appointment pkul 2.45 tp jam mase tu lg 10 minit je nk masuk pkul 4.00 petang! lepas kuar simpang masuk matriks tu abg tu tanye kitorg "sakit ape ni? sakit mata?" aku pun jawab.." sakit Gi....giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii *kitorg bertiga tergolek2 kat tempat duduk belakang kete tu (impak dr scene kona baring) kate nk laju tdkan...hamek hang wani! aku gelak dalam ati je..dlm hati ckp "abg aku yg racer tu pun xde gile mcm ni" waktu tu muka wani da pucat..1. takut xsempat wat rawatan. 2. takut xjd g klinik tp g hospital  terus...haha..n aksi kitorg kat belakang tu mmg da mcm naek roller coaster..almaklumlah, jalan kat sini macam ular kena palu..pehtu tibalah saat yg mendebarkan! wani ckp "traffic light depan tu hijau!!!" abg tu ckp " yela, tp depan tu ade kete+lori"...memandangkan lampu masih jugak hijau dan jam kat dashboard kete tu pon jeles ngan kitorg, abg tu pon.."sume pegang kuat2!!" and kitorg berjaya sampai tepat jam 4.00 petang kat klinik tu..

5. lari turun dari kereta slpas mengucapkan terima kasih terus ke kaunter klinik gigi kesayangan wani tu..
    (dok la situ tggu wani sambil layan cite dongeng dr indonesia..even mcm merepek tp still ade moral value)
6. lari mencari barang ntuk Na hadiahkan kat kawan die..*singgah pekan gopeng jap.

Dah sampai kolej balik...namun begitu acara lari beramai2 tidak berakhir di situ sahaja..acara kemuncak menanti kami..iaitu...

7. acara lari pecut sekuat hati sebab ujan mula turun dengan titisan yg agak besar dan kasar menampar pipi, kepala, kaki serta seluruh badan..*ayat xtahan...haha.. ntuk pengetahuan korg, Jat (sedara aku) rupe2nye dok tercongok kat bus stop tepi pondok guard tu (nak balik umah..tgu ibu die kot) tgk gelagat kitorg..*malu2!! dahla panjat bukit!

sampai kat Kafe Mama tu kitorg jln slow2 je..beli mknn n balik bilik...cerite kat mira die gelak2 je...
kla..penat dah berceloteh..eh jap, lg satu..sbnrnya ayh aku xtau pon aku kuar..tp balik td aku call jgk bgtau, sebelum papa tau dr jat baik aku ckp dulu..haha..ehem..sayang papa! =)

pengajaran hari ini:
-pekalah dengan perkara yg penting.
-sentiasa bersabar dan cuba berfikir dengan tenang.
-abis matrik ni nak kene joging! lari tadi abeh kluar sume lactic acid teman..

3 comments:

  1. lawak la yan..part naik kete tu yang x tahan..nak sgt laju.hah!!amik kau..haha

    "gi outing beli milo"..suke2..hehe

    ReplyDelete
  2. g outing beli milooooooooo

    ReplyDelete
  3. haha...tp die xkenal pon milo dlm erti kata yg sebenar.. kebetulan je...te pon tersentak jap bile bace mesej die..haha

    ReplyDelete

2022 first post 😂

 After two years and suddenly I feel like writing. 😂 This endemic phase is still on going. With influenza like illness and covid-19 cases s...